Colegiul Geodezilor din România
Măsurăm cu precizie fiecare pas al dezvoltării, construind încredere și sustenabilitate pentru viitorul profesiei noastre.
Colegiul Geodezilor din România
Măsurăm cu precizie fiecare pas al dezvoltării, construind încredere și sustenabilitate pentru viitorul profesiei noastre.
Colegiul Geodezilor din România
Măsurăm cu precizie fiecare pas al dezvoltării, construind încredere și sustenabilitate pentru viitorul profesiei noastre.

Informare activitate 24.02.2025 – 03.03.2025

A treia ședință a Colegiului Director Interimar

Pe 3 martie 2025 a avut loc cea de-a treia ședință a Colegiului Director Interimar, desfășurată online pe platforma Zoom. Au participat președintele interimar, vicepreședinții interimari și cei 25 de membri ai colegiului.

Ordinea de zi:

  • Actualizări generale prezentate de președintele interimar
  • Stadiul activității grupurilor de lucru:
    • ROF – progres
    • Colegiul Director – aspecte organizatorice
    • Logistică – infrastructură și resurse necesare
  • Discuții privind Regulamentul de Organizare și Funcționare (ROF)

Progrese și decizii importante

Președintele interimar a anunțat finalizarea tuturor actelor necesare pentru înființarea Colegiului Geodezilor din România, având sediul în București, Str. Anton Pann nr. 21, Sector 3. Codul de înregistrare fiscală este 51348485, iar contul bancar urmează să fie deschis la BCR.

Pentru obținerea finanțărilor, s-a discutat despre atragerea de sponsorizări, inițial de la societăți cunoscute de membrii Colegiului Director.

De asemenea, a fost continuat dialogul cu casa de avocatură Fătu, Bușneag-Albu – Societate Civilă de Avocați, pentru clarificarea și legalizarea Regulamentului de organizare și funcționare și a Codului deontologic.

A fost prezentat un model de cerere de înscriere în colegiu și s-au analizat măsuri pentru securizarea bazei de date digitale.

Implicare în reglementări legislative

S-a discutat despre proiectul de lege Codul Urbanismului, aprobat de Senat și în dezbatere la Camera Deputaților. Este esențial ca toate proiectele să se bazeze pe studii topografice semnate de geodezi, iar recepțiile să fie realizate pe baza planurilor topografice actualizate.

Membrii Colegiului au propus includerea în lege a unor prevederi esențiale:

  • Trasarea obligatorie efectuată de geodezi
  • Trasare pe faze de execuție în funcție de mărimea construcției
  • Realizarea as-built-ului pe baza măsurătorilor
  • Plan de situație avizat înaintea emiterii certificatului de edificare
  • Prezența geodezului la predarea amplasamentului

Regulamentul de organizare și funcționare (ROF)

Dl. Iaroslav Zivceac a prezentat stadiul actual al ROF, menționând că, deși nu toate capitolele sunt finalizate, există un progres semnificativ.

S-au dezbătut:

  • Suspendarea calității de membru
  • Clasele de autorizare și criteriile aferente
  • Echivalarea claselor propuse cu cele existente în autorizațiile ANCPI/OCPI

S-a propus ca promovarea între clase să se bazeze pe experiență și portofoliu de lucrări, eliminând necesitatea unui examen.

Modificări legislative

Colegiul Director a identificat articolele din lege ce necesită amendamente și a stabilit modalitățile de corectare, care vor fi transmise casei de avocatură.

Pașii următori

Până la următoarea ședință, s-au stabilit termene și responsabilități clare pentru finalizarea documentației și consolidarea regulamentelor. Toate materialele vor fi încărcate pe platformele dedicate și vor fi accesibile geodezilor pentru dezbatere.


Președinte Interimar al Colegiului Geodezilor din România
Mircea Afrasinei

DESCARCA INFORMARE

Postări similare